keskiviikko 28. elokuuta 2013

"Annat voimaa vaikka kaikki ois mua vastaan..."


"tosissani oon ku sanon, oot mulle parast terapiaa/
eikä kukaan muu antas samalla taval empatiaa/
vaikka kasaantuu taas taakkaa, mä oon jaksanu vaan jatkaa/
koska annat voimaa vaikka kaikki ois mua vastaan/
otan sut tosissaa siinä mis muut vaan läpi plärää/
ja siks ne ei tuu tätä millää ikin käsittämään/
arvostan sua enemmän ku monii muita, omituista?/
mä oon koukus enkä kiellä, ilman sua ois liian vaikeeta/
ku muut ei kuuntele, sä kyllä teet sen/
on käsittämätönt miten sä löydät virtaa täst likasta/"


Arkielämää:
Meillä ei nyt hirveitä tapahdu juoksujen aikana treenien suhteen joten ollaan ryhdistäydytty lenkkeilysn kanssa joka on vähän jäänyt kesällä helteiden takia. Nyt kun ilmat viilenee niin koirakin jaksaa touhuta ihan eri tavalla ja sitä virtaahan riitäisi vaikka aamusta iltaan. Tänään Domi ei kumminkaan arvostanut hirveästi klo 5.30 herätystä ja aamulenkkiä, mutta kyllähän se sinne lopulta joutui (pääsi). Ollaan pyöräilty, kävelty, potkulautailtu, metsässä, asfaltilla, nurmikolla, leikitty, otettu kontaktitreeniä ja kaikkea muuta rentoa sekä helppoa kun ei tuo kykene juoksupäissään ulkona hirveästi keskittymään.
Syyskuussa 15.päivä meillä alkaa BH-kurssi johon päästiin mukaan! Jippii. Päästään sitäkin treenailemaan, ehkä jopa hiukan tosissaan sen tavoitteen suhteen.Seuraava hehkutuksen arvoinen asia on se, että 15.lokakuuta on tapaaminen kuulokoiraihmisten kanssa(!!!). Pidetään jonkunlainen palaveri jossa katsotaan ajatellaanko samoin siitä mitä kuulokoira tarkoittaa ja mitä sen tehtäviin kuuluu. Varmaan puheeksi tulee onko itselläni tarvetta kyseiselle ns. opaskoiralle. Kyllä on. Miksi ei olisi. En välttämättä kuule puhelinta jos se on eteisessä ja itse olkkarissa katsomassa telkkarissa. Sama homma joskus ovikellon kanssa. Sekin on todistettu juttu etten reagoi nukkuessa ainakaan palohälyttimeen ja herätyskellokin vähän siinä ja siinä jos nukun "terveen" korvan päällä. Muutaman kerran on jäänyt kouluun menemättä kun en ole herätyskelloon reagoinut. Mielenkiinnolla ja innolla odotan kyseistä päivää jolloin selviää päässäänkö mukaan kuulokoirakoulutukseen.

Domi lähtee viikonloppuna taas Leenalle hoitoon colliekamuja kiusaamaan, koska itse suuntaan Helsinkiin perjantaina ja tulen takaisin sunnuntaina. Eikä tuota voi juoksujen takia mihin tahansa hoitoon viedä. Domi on varmasti vain innoissaan kun pääsee hetkeksi meistä eroon. ;)

2 kommenttia: